Hva er din største utfordring innen kommunikasjon?
Bedre forståelse for hva ditt publikum faktisk vil og ønsker seg
Vi har alle en tendens til å vite hva det er vi ønsker å kommunisere fra vår organisasjon eller virksomhet. Vi vet hvem målgruppen er og hva de bør gjøre. Derfor forstår vi ikke helt hvorfor dette ikke skjer. Det kommer ofte at vi ikke har brukt nok tid til å forstå hva målgruppen faktisk vil eller ønsker seg. Hva er deres utfordringer og hvordan kan vi hjelpe? Så lenge vi ikke forstår de vi ønsker å nå, kommer de ikke til å vise spesiell interesse for det vi prater om. Hvorfor skulle de bruke tid på det?
God kvalitet i innhold, form og faglig bilder
Har du alle ressursene som du trenger for å kommunisere i tråd med dine mål som organisasjon? Er kommunikasjonsarbeid noe du får gjort bare når du endelig har litt ekstra tid? Vil du gjerne ha noen som kan kontrollere kvaliteten og sørge for at organisasjonen fremstår på best mulig vis?
Språk
Trenger du å vise innholdet ditt på flere språk, men har ikke tid eller mulighet til å gjøre det? Vil du gjerne finne noen som forstår hva du driver med og som deler den samme interessen? Jeg tilbyr språktjenester på både engelsk og fransk.
Skaff deg kjempegodt innhold
Er det vanskelig å finne tid til å skrive? Du er sannsynligvis veldig engasjert i ditt felt og skulle gjerne att mer tid til å skrive for flere kanaler i form av pressemeldinger, nettsider, taler, artikler til presse eller fagblader, prosjektforslag og kanskje til og med en bok eller vitenskapelige publikasjoner. Hvert medium har sin form, sine regler og tiden er begrenset. Du har kanskje tenkt å jobbe med en tekstforfatter, redaktør eller korrekturleser, men har ikke funnet noen som passer? Tenker du at det kan bli mer jobb å forklare en ekstern hva det er dere jobber med? Kan du stole på at de bryr seg om ditt område og at det ikke koster altfor mye?
Engasjement og pressearbeid
Hvordan kan du få folk til å engasjere seg mer med hva du gjør som organisasjon? Hvorfor skal de bry seg, og hvordan kan de engasjere seg på en konkret måte? Er du usikker på hvilke sosiale plattformer som skal brukes og til hvilket formål? Ønsker du mer oppmerksomhet i mediene? Kunne det være til hjelp med litt mediaopplæring i hvordan å jobbe med og mot de riktige journalister?
Planlegging og oversikt
Er dere mest reaktiv når det handler om kommunikasjon? Har du lyst å være mer aktiv og jobbe ut fra en overordnet strategi som styrer kommunikasjonsarbeidet ditt? Trenger du noen som kan følge opp oppgavene og holde prosjektene deres på sporet?
Sett i stand
Hvordan skal man håndtere en kommunikasjonskrise? Er du klar over ryktet til organisasjonen din? Vil du finne ut av det og forstå hvordan du kan forbedre det? Vil du sørge for at du kommuniserer på en måte som forstås av de bestemte gruppene du vil nå? Har du ønsket en gang at du hadde tid til å snakke om hva som gikk galt og hvordan man kan lære av det?
Salg
Når du har godt innhold, profesjonelle kommunikasjonskanaler og gode produkter, hvordan får du folk til å faktisk bli med på din sak? Hvordan kan du få nye medlemmer, selge dine produkter eller tjenester, eller øke rekkevidden din? Er dette en del av jobben som du hadde ønsket skulle skje av seg selv? Er det litt krevende å måtte aktivt søke nye kunder eller partnere?
Andre utfordringer
Har du andre spesielle utfordringer du vil at jeg skal hjelpe deg med?